|
|
|
Friction dampers | Frontwheel hub | Kingpins | Suspension arm | Wheelbearings |
|
|
S uspension arm The original paint is removed with chemical paint-remover and a steelbrush, thereafter treated with Owatrol/ RLS and sprayed with two primersurfacer layers. At the primerlayer it is sprayed in black highsolid paint followed by satin (mixed by my self - Rust-Oleum paintings 50% of nr.7578 and 50% of combicolor, both RAL 9005). More information about the paintingsystem is explained in Paintings, zinc- and other treatments of platings. Below the Kingpinhole, the screwthreat was slightly damaged and is by de company Metavo in Barendrecht repaired with a machinespon (M22 x 1) and cleaned. It is like new. The new flange with screwthreats are running now very smoothly. |
|
|
Kingpins Althought both Kingpins had a small margin both were replaced by new ones by means of a hydraulic press. thereafter filled with greace als specified in the Citroën-handbook specifications. To close the lowestside of the kingpinhouse I have made a new flange witch is easier to change (picture on the Tools page) Als afsluiting van de onderkant van de fusees heb ik RVS flensjes laten draaien die in het vervolg makkelijker los te draaien zijn dan de originele, daar had je altijd weinig grip op en koste het al met al veel tijd. Ik weet dat fusees makkelijk 200.000 km mee gaan, maar het was tevens een uitdaging om iets beters te verzinnen. Middenin het flensje is een RVS smeernippel gedraaid (M6-45°) Foto's van de flensjes en bijbehorend gereedschap is op de pagina van Metavo te zien. Friction dampers De aanwezige, niet nastelbare, frotteurs zijn gedemonteerd en omgebouwd tot nastelbare exemplaren zodat de werking naar wens kan worden afgesteld. Meer informatie hierover is te vinden in het hoofdstuk Veersystemen. |
|
|
|
Wheelbearings Alle binnenste draagarmlagers en wiellagers zijn vernieuwd, oude en goedwerkende lagers worden bewaard. De draagarmlagers aan de buitenzijde worden hergebruikt, ze zijn nog in goede staat. Moeten deze later worden vervangen dan kan dit gemakkelijk worden gedaan vanwege de goede bereikbaarheid van deze buitenste lagers. Voor het erin persen van de lagers en vastdraaien van de stofringen is speciaal gereedschap gemaakt, eveneens voor het vastzetten van de wiellagers. Goed gereedschap is het halve werk! De stofringen zijn volledig uit elkaar gehaald, schoongemaakt, behandeld met Owatrol/ RLS en twee maal matzwart gespoten. |
|
|
||
index page
|
|
top |
|
|