|
Revisie stuuras-/ achterasbuis en uitlijnen van de wielen |
|
Zowel de stuurasbuis als achteras is volledig ontdaan van de oude laklaag, behandeld met Owatrol/ RLS, na een imerlaag gespoten in 3 zwarte laklagen. Echter, alvorens te behandelen met Owatrol/ RLS heb ik de buizen nat gemaakt en overnacht buiten laten liggen om licht op te laten roesten. Owatrol/ RLS heeft dan een betere hechting en werking. |
Het stuurmechaniek is volledig gedemonteerd. Alleen de geleideringen van de stuurkogels behoefden vervangen te worden, de rest was in nieuwstaat en is met nieuw NKF-lagervet teruggeplaatst en afgesteld volgens het Citroën-handboek. Wél heb ik in plaats van de twee korte veren (gemonteerd over de stuurkogeltapeinden) die normaal bij de oudere typen gemonteerd zijn de nu veel gebruikte rubberen strip met twee gaten waar later de stuurkogeltapeinden doorkomen. Deze strip wordt veelal bij de nieuwere modellen gebruikt. Volgens kenners zou dit comfortabeler rijden. |
|
|
Volgens het Citroën Garagehandboek (pagina 210)moet de kogelboutdekplaat (dit is de plaat die op en neer schuift) met het kortste gedeelte naar de linker kant van de wagen worden gemonteerd, echter, bij mij was deze plaat volledig symetrisch!
Navraag bij verschillende 2CV-techneuten blijkt deze situatie vrijwel onbekend te zijn.(??) Ik heb na goed kijken op de demontagefoto's deze plaat met de zelfde kenmerken naar de linker kant gemonteerd (er zat daar een verticale ingeslepen streep), het maakt dus, in dit geval, eigenlijk niet uit hoe je hem monteerd. Waarom dit niet is vermeld in het Garagehandboek en andere technische naslagwerken is mij onbekend. |
|
Uitlijnen van de wielen
Als eerste start heb ik bij het bevestigen van beide stuurstangen zowel links als rechts dezelfde volgorde van plaatjes(dikte) gehanteerd, daarna ben ik gaan kijken m.b.v. een stuk vliegertouw wat het verschil tussen beide voorvelgranden was. |
|
|
||
indexpage
|
|
top |