Zowel de stuurasbuis als achteras is volledig ontdaan van de oude laklaag, behandeld
met
Owatrol/ RLS
, na een imerlaag gespoten in 3 zwarte laklagen.
Echter, alvorens te behandelen met Owatrol/ RLS heb ik de buizen nat gemaakt en overnacht
buiten laten liggen om licht op te laten roesten. Owatrol/ RLS heeft dan
een betere hechting en werking.
Het stuurmechaniek is volledig gedemonteerd.
Alleen de geleideringen
van de stuurkogels behoefden vervangen te worden, de rest was in nieuwstaat
en is met nieuw NKF-lagervet teruggeplaatst en afgesteld volgens het Citroën-handboek.
Wél heb ik in plaats van de twee korte veren (gemonteerd over de stuurkogeltapeinden)
die normaal bij de oudere typen gemonteerd zijn de nu veel gebruikte rubberen
strip met twee gaten waar later de stuurkogeltapeinden doorkomen. Deze strip wordt veelal bij de nieuwere modellen gebruikt. Volgens kenners zou
dit comfortabeler rijden.
Later komen hier nog foto's het complete stuurhuis na revisie
|